Labirent Oyunu (Maze Game)

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle Java programlama dili ile yaptığım labirent oyununu paylaşacağım

mazegame

Oyunumda geliştirilecek bir çok yönünün olduğu düşünüyorum. Kendi düşüncelerimi ve geliştirilecek yönlerini, kaynak kodlarımızın README dosyasında bulabilirsiniz.

Oyunumuz .jar uzantılıdır. Yani bilgisayarında Java yüklü olan herkes bu basit (şimdilik) labirent oyununu oynayabilir. Oyunumuzu bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız…

Oyunumuzun kaynak kodlarına ve geliştirme seçeneklerine ulaşmak için tıklayınız…

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Reklamlar

Java ile Basit Banka Hesap Sistemi

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizinle Java ile yaptığım Basit Banka Hesap Sistemini paylaşacağım.İnşallah size yararlı olur.Banka Hesap Sistemimizde Para yatırma,çekme,havale ve bakiye görüntüleme işlemlerimizi basit olarak Console ekranında yapabiliyoruz.

Banka Hesap Sistemimizin Kodlarına ulaşmak için tıklayınız…

Java ile ilgili basit örneklere ulaşmak için tıklayınız…

Sizlere yararlı olması dileğiyle.

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

C Programlama Dili ile Kütüphane Otomasyonu

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle C Programlama dilinde yaptığım Kütüphane Otomasyonunu paylaşacağım. Ancak kodların Console ekranında düzgün görünmesi için bazı değişiklikler yapmalıyız.

Öncelikle Console ekranımızın üst tarafına sağ tıklayıp özellikler diyoruz.

1

Özellikleri tıkladıktan sonra Yazı Tipi sekmesine geliyoruz. Buradan yazı tipimizi ve boyutumuzu şekildeki gibi ayarlıyoruz.

2

Ardından Yerleşim sekmesine geliyoruz. Buradan genişlik ve yükseklik ayarlarımızı yine şekildeki gibi yapıyoruz.

Console ekranımızı düzenledikten sonra birazda otomasyondan bahsedelim.Kütüphane Otomasyonumuza 3 farklı statü ile giriş yapabiliyoruz (Kütüphane Personeli,Üniversite Öğrencisi,Üniversite Personeli). Sisteme giriş yaparken sizden TC Kimlik Numaranız ve Şifreniz isteniyor. Sisteme giriş yaptıktan sonra çıkış yapana kadar sizden tekrar bir şifre sorgusu almıyor.

Şimdide statülerin neler yapabildiğine bakalım

Kütüphane Personelinin Yapabildikleri ;

Üye ekle,sil,güncelle

Kitap ekle,sil,güncelle

Kitap Ödünç Al

Kitap Rezerve et

Kitap Arama işlemlerini gerçekleştirebiliyor.

Üniversite Öğrencisi ve Personelinin Yapabildikleri;

Üye ol

Kitap Ödünç Al

Kitap Rezerve et

Kitap Arama işlemlerini gerçekleştirebiliyor.

NOT:Yeni güncelleme ile şifre değiştirme özelliği eklenmiştir.

Ayrıca kişi bir kitap aldıktan sonra ikinci kitabı alabilmek için birinci kitabı iade etme zorunluluğu taşıyor.

Dosya sistemleri kullanılarak yaptığım Kütüphane Otomasyonu uygulamamızın kaynak kodlarına Github hesabımdan ulaşmak için tıklayınız…

TIZEN Mobil İşletim Sistemi

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlere son zamanlarda sıkça ismini duyduğum, merak edip araştırdığım mobil işletim sistemi olan TIZEN’i tanıtacağım.

Tizen-Logo

TIZEN,proje ve marka hak sahipliğini The Linux Foundation (Linux Vakfı)’nın yaptığı, Intel ve Samsung işbirliğiyle gerçekleştirilen yeni açık kaynak işletim sistemidir. Daha önce Nokia ile önemli ve güzel bir işbirliğine girerek MeeGo işletim sistemi platformunu oluşturan Intel, Nokia’nın  -Microsoft’a satılmasından sonra-  bu platformu bırakması sonucu yanına Samsung’u alarak yeni bir oluşum içerisine girdi. Aslında birçok yerde MeeGo’nun devamı olarak gösterilen TIZEN, içinde MeeGo’dan parçalar bulundurmasına rağmen yepyeni bir işletim sistemidir. TIZEN, tamamen HTML5 API’leri üzerine kurulmuştur. Native desteği ise (C/C++) 2.0 Mangolia sürümü ile gelmiştir. Açık kaynak kod ve HTML5 teknolojilerinin yaygınlaşmasına liderlik yapması beklenen TIZEN işletim sistemi uygulamalarında JQuery,CSS gibi araçlarda kullanabiliyor. Ayrıca HTML5 ve Javascript uygulamalarınızı rahatlıkla çalıştırabileceğiniz bir ortam söz konusudur . Bunların yanında, resmi olarak desteklendiği belirtilmese de, Python, Qt ve Java gibi çoğu açık kaynak tabanlı dillerde de uygulama yazılabileceği belirtiliyor. Geliştiriciler için TİZEN SDK‘nın Ubuntu, Windows, Mac OS X sürümleri bulunmaktadır. Bu arada TIZEN .rpm paket yöneticisini kullanmaktadır. Mobil platformlarda çalışması için tasarlandığından ARM işlemcilerinin çoğu ile uyumlu olarak çalışmaktadır.

2013-Ocak-4HTML5Linux Vakfı,Intel ve Samsung birlikte TIZEN platformunu geliştirdiğini duyduğum an aklıma gelen ilk soru “Uygulama ekosisteminde bu yeni işletim sistemi ne kadar başarılı olabilir?” oldu.Biraz düşününce sorunun cevabını buldum sanırım. Okuldaki uygulama derslerinin birinde çok değerli bir hocamızın bahsettiği röportaj aklıma geldi. Röportajda Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın yakın gelecekten bahsediyordu. Röportajın satır başlarının birinde “İnternet’e bağlanmayan cihaz kalmayacak” diyordu.  Yani işlemcisi olan her cihaz İnternet’e bağlanacak. Bu cümleden yola çıkarak, insanların ihtiyaçları da göz önüne alındığında cebinde ayrı, akıllı televizyonda ayrı, arabada ayrı işletim sistemi kullanmak yerine tüm bunların ortak konuşabileceği bir alan oluşturulmalıdır. Yani sorumun cevabı burada kısaca ortaya çıkıyor “Web tabanlı işletim sistemi (TIZEN) ile bu mümkün”.  O halde geriye yapılması gereken tek bir şey kalıyor. Cebinize çok güçlü bir Web Browser koysak, işletim sisteminin tamamı HTML5 API’lerı üzerine kurulu olsa tüm cihazlarda uygulanabilecek bir standart ile bu zamana kadar ki en güçlü platformlar arası sistemi oluşturmuş olabilirsiniz.Uygulamalar mı? Web’ deki her şey bir mobil uygulama zaten 😀

200px-Tizen_screenshot_en_original

Buradan HTML5 üzerine ciddi yatırımlar yapan ve bir eğitim sırasında ürünlerini görme imkanım olan Sencha firmasının hem iOS hem de Android üzerinde HTML5 ile yazılmış Facebook uygulamalarının, bu platformların yerel uygulamalarıyla karşılaştırılması var. HTML5 ile uğraşıldığında çok daha iyi performanslar elde edileceği ortada. Üstelik sizin sisteminizin tamamen HTML5 API’ları üzerine kurulduğunu düşünürseniz (TIZEN) bu uygulamalardan alınabilecek verimi tahmin edebilirsiniz.

Resmi Site

Resmi Türkiye Topluluğu

TIZEN Derneği

About TIZEN (İngilizce)

Sistemin tüm kaynak kodlarına ve ilgili dökümanlara buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynakça:

ODTÜ Bilgisayar Topluluğu Elektronik Dergisi (e-bergi)

Vikipedia (Tizen)

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.