Biri Etkinlik Mi Dedi ; Woman Developers Day, Nam-ı Diğer #WDD

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlere bir efsanenin, bir uyanışın hikayesinden bahsedeceğim. Adı PAÜ Özgür Yazılım Topluluğu olan bu küçük ailenin başardığı Denizli’nin daha önce görmediği ama artık sık sık göstermeyi umduğumuz Woman Developers Day’i sizlere anlatacağım. Öyle noktalardan buraya geldik ki inanın düşündükçe gülüyorum.

Daha resmiyetinin 2. ayını doldurmamış bu aile öyle sorunlar atlattı ki tarifi gerçekten zor. O kadar çok taş, fırtına, çamur yolumuza geldi. Tabi tökezledik. Düştük, dizimiz kanadı belki ama birbirimizin elinden tutup daha inançlı yola devam ettik. Biz bir üniversitede, bir ülkede; bir akım, bir düşünce oluşturmak istiyoruz. Tabi zorlanacağız ama bunu başaracağız. Ailecek buna çok inanıyoruz. Ve bu inancın ilk meyvesinide 3 Mayıs 2014 Cumartesi günü Woman Developers Day etkinliğinde aldık. O gün tekrar inandık gücümüze. Biz farklıyız bunu biliyoruz. 🙂

10304349_284622035039017_1391524511262317242_n

Bu büyük etkinlik ateşine ilk kıvılcım 15 Mart’ta gönderilen bir maille atıldı. Tabi o zaman etrafta hep soru işaretleri acaba? Bir ara öyle bi’ noktaya geldik ki gizlice etkinlik iptal kararı bile alınmıştı. Ama biz aile fertleri olarak düşen dizi kanayan dostumuzu tuttuk yerden aldık ve koşturduk. Düşündük düşündük hep düşündük ne yapabiliriz. Büyük etkinlikte neler olmalı. Biz bi’ etkinlikte olsak ne görmek isterdik hepsini düşündük. Başka üniversitelerde etkinliklere gittik her şeyi hesap etmeye çalıştık. Yapılacaklar listesi oluşturulduktan görev dağılımları yapıldı. Araya vize sınavları da girdi ama tüm ekip görevlerimizi vakitlice bitirdi.

Birçok sponsor görüşmesi, destekçi bulmak için mail trafikleri her şey halledildi. Konuşmacılar,katılımcılar, baskılar, afişler, pasta, börek, çay, kahve ve hediyeler derken artık her şey hazırdı. Hele bir destek vardı ki mükemmel bir şeydi bu. Süleyman Demirel Üniversitesi Yazılım Kulübü etkinliğimize 45 kişiden fazla bir grupla katıldı. İnanılmaz mutlu olduk ekipçe. Kapılarda karşıladık onları. 🙂

10297633_441271329351326_6355111507113804124_n

Gelelim etkinlik günü yaşananlara. Sabah uyandığımda gayet sakindim ama salona gelince birden haber geldi Isparta ekibinden “9:30’da oradayız” diye. Yani bu sadece 50 dakikamız olduğunu gösteriyordu. İnanılmaz bir telaş sardı beni. Ama dönüp arkama bir baktım inanılmaz bir ekip hazır bekliyor. Arı gibi çalışmaya başladık. Standları kurduk, pastaları hazırladık salonu düzenledik. Masaları yerleştirdik. Artık her şey hazırdı. Ama ne bileyim bir şeylerin ters gidebileceği ihtimali hep aklımdaydı. Bir kişi, beş kişi derken salon yavaş yavaş dolmaya başladı, Süleyman Demirel Üniversitesi’nden gelen misafirlerimiz salona teşrif edince  artık iyice rahatladım. Ama bu seferde bu kadar katılımcıyı memnun edebilecek miydik acaba 🙂

İlk sunum PostgreSql konusu ile Gülçin Yıldırım’ındı. Kesinlikle çok eğlenceli ve bilgilendirici bir sunumdu. PostgreSql çok güzel. 🙂 Sunumdan sonra çekiliş yapıldı şanslı isimler hediyeleri kaptı:) tabi ki benim elim yine boş kaldı. 🙂 İlk molada yoğun ilgiyi sevgili NAO (robot olur kendileri) üzerinde toplamıştı, dans ederken tüm ilgiyi aldı biz kenarda öylece kalakaldık. 🙂 Çerçevelerimiz dolaşıyor fotoğraflar çekiliyor, çay içip sohbet ediliyordu ve herkes halinden memnundu. Görevli arkadaşlardan birinin kulak misafiri olduğu konuşmada “Çok teknik ama çok eğlenceli çok memnunum” şeklinde bir cümle geçmiş. Bu cümle bizim motivasyonumuzu daha da arttırdı. Ayrıca Kadın Yazılımcı ekibi o kadar iyi ki onlarla tanışmak harikaydı.

10157141_654580524595815_3812072909371691435_n

Birbirini izleyen saatlerde Nesrin Kalender sunumu esnasında gerçekten çok eğlendik. Bir sunum içerisinde günlük goygoy dozunu aldırdı bizlere. Sass benim gibi Front seven kişilerin kafasında şimşekler patlattı sanırım. Merve Selçuk Milli işletim sistemimiz Pardus’tan bahsetti, Armağan Ersöz harika bir teknik birikim ile Django’yu tanıttı bizlere, Burcu Sözay ile Coğrafi Bilgi Sistemleriyle tanıştık, bizlere yeni bir sektör tanıttı. Bir çok arkadaşın kulağına su kaçırdı belki 🙂 Seval Ünver Java EE anlatınca bi’ hoş oldum 🙂 In Java we trust yani 🙂 Sunumlar devam ederken bir yandan da eş zamanlı atölyeler gerçekleşiyordu. Android atölyesi Vildan İlki, Java atölyesi Zeynep Nur Dilek,  PHP atölyesi Cemile Sarıcaoğlu, Ruby on Rails atölyesi Kader Sucuk başlangıç düzeyinden başlayarak meraklısına bilgisini aktarıyordu. Sosyal atölyeye olan yoğun talepten ötürü tüm oturumlar bittikten sonra konferans salonunda Sosyal Atölye gerçekleşti. Kadın Yazılımcı ekibi, yazılımcı adaylarının sorularını cevapladı. Gün sonunda yapılan büyük çekiliş ile hediyeler sahiplerine kavuştu. 🙂 Ama bana yine bir şey yok 🙂

Bu etkinlikte emeği geçen arkadaşlarım:

Necati Kartal, Setenay Ceren Avci, Tuğçe Çokay, Onur Yurttürk, Ecem Eroğlu, Kemal Kanok, Dila Özçelik, Tuba Naz, Özgür Halil İnce,Mehemmed Ş-ev, Mehmet Dik, Kendal Bozkurt, Said Altıntop, Oğuzhan Taşçı, Mehmet Fidan, Ezgi Özen, Esra Betül Özeyranlı, Meltem Karakurt, Erdem Gençoğlu, Yunus Emre Erken, Ömer Gedikli, Oğuzhan Ural, Huri Uraz, Büşra Teoman, İbrahim Arslan, Derya Demirer.

Fahri Danışmanımız Hüseyin Mert’e, bizlere her zaman yol gösteren, aramızda bir okyanus olmasına rağmen yardımlarını asla esirgemeyen, Amerika fatihi Recep Erol’a, Danışman hocamız ve belki de okulumuzdan tek destekçimiz Selahattin Akkaş’a sonsuz teşekkürler sunuyoruz 🙂

Kendinize iyi bakın, esenlikle.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Reklamlar

Özgür Yazılım ve Pau Free Software Community

Merhaba arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle bugün düzenlemiş olduğumuz ve Pau Free Software Community isimli yeni oluşumumuzun ilk etkinliğini paylaşmak istiyorum.Topluluğumuz az zamanda çok ve büyük işler başardı. Şuan yaklaşık 30 kişilik bir ekibiz ve her geçen gün büyüyor ve gelişiyoruz. Büyük hedefler uğruna çalışmalarımızı artırak devam ediyoruz.Bize hedeflerimizi ve yolumuzu gösteren Sayın Recep Erol hocamıza da buradan saygı ve sevgilerimi bir kez daha dile getirmek istiyorum.

Bi1Z9rnIcAE3kdf

Bi1cy7jIcAATo22

Bu etkinlik topluluğumuzn ilk etkinliğiydi. En yakın sürede yeni ve daha büyük etkinlikler yapmak istiyoruz. Etkinliğimizin içeriğinden bahsedecek olursak. Etkinliğe önce topluluğumuzun iki güzide bayan arkadaşımızın özgür yazılım nedir sorusuna güzel bir cevap niteliği kazanan sunumlarıyla başladık. Ardından ben sazı elime alarak 🙂 Pau Free Software Community oluşumunu dilim döndükçe anlatmaya çalıştım. Topluluğun nasıl oluştuğunu bu düzeye nasıl geldiğini anlattım. Düzenlemiş olduğumuz keyifli etkinlikleri komik ama çok anlamlı fotoğraflarla anlatmaya çalıştım.

Düzenlediğimiz etkinlikler içerisinde en çok önem verdiğimiz etkinliğimiz Pau TechTalks ismiyle markalaştırmak istediğimiz bir etkinliğimizdir. TechTalks biz öğrenciler için bence bulunmaz bi nimettir ve çok güzel bir fikir paylaşım etkinliğidir.Ayrıca düzenlediğimiz etkinliklerin yanında planlarımızıda açıkladı ve iki kısma önemle değindik. Birincisi Women Developers Days…
Women Developers Days bizim en büyük projemizdir. Biz Ege Bölgesinin en büyük WDD sini Denizlide yapmak istiyoruz. Bunun yanında çekirdekten başlayarak özgür yazılımcılar yetiştirmek için okulumuz hazırlık öğrencilerine de bu tanıtımı yapmak istiyoruz.

Tüm bunları anlattıktan sonra sahneyi çok değerli hocamız Sayın Hüseyin Mert’e bıraktık. Kendisi bize önce Servis Tabanlı mimarileri anlatmaya çalıştı. Tüm salonla diyalog kurabildi. Harika bir enerjiye sahipti. Teorik kısım anlatıldıktan sonra belirlenen bir proje üzerinden çalışmaya başladık. Bana kontrol mühendisliği görevi geldi.Bu görev kapsamında proje yöneticisi arkadaşlarımın katkısıyla önce ayrılan 3 grubu takip edilebilir niteliği kazandırmaya çalıştık. Sonra dökümantasyonlara uygun ölçme işleminden geçirdik. Ben tüm grupların methodlarını,parametrelerini ve dönüş değerlerini kontrol etmeye çalıştım. Ölçülendirebilme aşamasından sonra ise projeye ara vermek zorunda kaldık. Projenin kalan senkronizasyon ve entegrasyon kısmını ise en yakın sürede gerçekleştirilip proje tamamlanacaktır.

Etkinliğimizi tamamladıktan sonra Hüseyin Mert hocamızdan etkinlik değerlendirmesi ve hediye dağıtımını gerçekleştirdik. Ben bu etkinlik sonunda Hüseyin Mert hocamızdan bir BeagleBone kazandım.Kazanılan bu hediye sonunda kendimize bir proje daha bulduk bunu hayata geçirmeyi planlıyoruz.

Sizde eğer topluluğumuzu takip etmek istiyorsanız bu adresten takip edebilirsiniz.

Ayrıca sunumuza  bu adresten ulaşabilirsiniz.

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Tavsiye : Karl Olsberg | Sistem

335026_2

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlere, henüz bitirmesem de okumaktan müthiş zevk aldığım bir kitabı tanıtacağım. Kitabımızın adı SİSTEM sloganı ise Öğreniyor, Büyüyor, Öldürüyor. Orjinal adı Das-System olan kitabın yazarı ise Karl OLSBERG‘dir.

olsberg_karl_2007_0553

Karl Olsberg, 1960’ta doğdu. Münster’de işletme öğrenimi gördü. Bir yandan da çeşitli bilgisayar programlama dilleri(C++) öğrendi ve bilgisayar oyunları yazdı. Yapay zekâ uygulamaları üzerine doktora yaptı. Biri multimedya, biri yazılım alanında olmak üzere, iki şirket kurarak iş hayatında başarı kazandı. Halen Hamburg’da yaşayan Olsberg, kurumsal danışman olarak çalışıyor. Buna ek olarakta yazarlık yapıyor.

Yazarımızı tanıttıktan sonra şimdi gelin birazda kitabımızın içeriğine bakalım. Gerilim türündeki kitabımızın kitap arkası yazısı şu şekildedir.

Adı: Pandora
Türü: Yeni nesil bilgisayar virüsü
Özellikleri: Öğreniyor, büyüyor, öldürüyor
Hissedarlarına yapacağı sunumda, kurucusu olduğu yazılım şirketinin geliştirdiği ve Google’la rekabet edebilecek arama motorunu tanıtan Marc, yarattığı yapay zekânın yalnızca birkaç küçük kusuru olduğunu sanıyordu. Yazılımın hazırlanmasında çalışan iki programcının esrarengiz ölümünden sonra, virüsün dünyadaki internet ağına hızla yayıldığı ve ulaştığı her yerde korkunç bir kaos ve yıkım yarattığı anlaşıldığında, işlemediği iki cinayetin zanlısı olarak aranmaya başlamıştı bile. Eski çalışanı Lisa ile birlikte bu yapay zekanın üstesinden gelip dünyayı kurtaracak bir antivirüs programı yazmak için ölümüne bir savaşa giriştiler. Ama daha hiçbir şey görmemişlerdi…
 
Bilgisayarlarının, açıp kapadıkları basit makineler olduğunu düşünenler! Düğmeye basmadan önce bir kez daha düşünün!
Okuduğum ilk yapay zeka kitabı olan bu müthiş eseri , özellikle bilgisayar dünyasında olanlar çok daha farklı bir şekilde okuyacaktır eminim. Yazılım ve database dilleri, hacker’lar, cracker’lar, yani ne ararsanız var . Ayrıca şunu itiraf etmeliyim ki bu kitabı okumaya başladığımdan beri bilgisayarıma daha nazik davranıyor ve açarken 2-3 defa düşünüyorum. :) Kitapta iki bilgisayar programcısının oluşturduğu Pandora isimli yazılım,yaşamak adına onu yok etmeye çalışan bütün insanları öldürüyor.Kitabı okudukça ölen kişi sayısı artacak belli. :) Gerilimden hoşlanan herkese bu kitabı şiddetle tavsiye ederim

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.