Java ile Basit Banka Hesap Sistemi

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizinle Java ile yaptığım Basit Banka Hesap Sistemini paylaşacağım.İnşallah size yararlı olur.Banka Hesap Sistemimizde Para yatırma,çekme,havale ve bakiye görüntüleme işlemlerimizi basit olarak Console ekranında yapabiliyoruz.

Banka Hesap Sistemimizin Kodlarına ulaşmak için tıklayınız…

Java ile ilgili basit örneklere ulaşmak için tıklayınız…

Sizlere yararlı olması dileğiyle.

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Reklamlar

C Programlama Dili ile Kütüphane Otomasyonu

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle C Programlama dilinde yaptığım Kütüphane Otomasyonunu paylaşacağım. Ancak kodların Console ekranında düzgün görünmesi için bazı değişiklikler yapmalıyız.

Öncelikle Console ekranımızın üst tarafına sağ tıklayıp özellikler diyoruz.

1

Özellikleri tıkladıktan sonra Yazı Tipi sekmesine geliyoruz. Buradan yazı tipimizi ve boyutumuzu şekildeki gibi ayarlıyoruz.

2

Ardından Yerleşim sekmesine geliyoruz. Buradan genişlik ve yükseklik ayarlarımızı yine şekildeki gibi yapıyoruz.

Console ekranımızı düzenledikten sonra birazda otomasyondan bahsedelim.Kütüphane Otomasyonumuza 3 farklı statü ile giriş yapabiliyoruz (Kütüphane Personeli,Üniversite Öğrencisi,Üniversite Personeli). Sisteme giriş yaparken sizden TC Kimlik Numaranız ve Şifreniz isteniyor. Sisteme giriş yaptıktan sonra çıkış yapana kadar sizden tekrar bir şifre sorgusu almıyor.

Şimdide statülerin neler yapabildiğine bakalım

Kütüphane Personelinin Yapabildikleri ;

Üye ekle,sil,güncelle

Kitap ekle,sil,güncelle

Kitap Ödünç Al

Kitap Rezerve et

Kitap Arama işlemlerini gerçekleştirebiliyor.

Üniversite Öğrencisi ve Personelinin Yapabildikleri;

Üye ol

Kitap Ödünç Al

Kitap Rezerve et

Kitap Arama işlemlerini gerçekleştirebiliyor.

NOT:Yeni güncelleme ile şifre değiştirme özelliği eklenmiştir.

Ayrıca kişi bir kitap aldıktan sonra ikinci kitabı alabilmek için birinci kitabı iade etme zorunluluğu taşıyor.

Dosya sistemleri kullanılarak yaptığım Kütüphane Otomasyonu uygulamamızın kaynak kodlarına Github hesabımdan ulaşmak için tıklayınız…

TIZEN Mobil İşletim Sistemi

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlere son zamanlarda sıkça ismini duyduğum, merak edip araştırdığım mobil işletim sistemi olan TIZEN’i tanıtacağım.

Tizen-Logo

TIZEN,proje ve marka hak sahipliğini The Linux Foundation (Linux Vakfı)’nın yaptığı, Intel ve Samsung işbirliğiyle gerçekleştirilen yeni açık kaynak işletim sistemidir. Daha önce Nokia ile önemli ve güzel bir işbirliğine girerek MeeGo işletim sistemi platformunu oluşturan Intel, Nokia’nın  -Microsoft’a satılmasından sonra-  bu platformu bırakması sonucu yanına Samsung’u alarak yeni bir oluşum içerisine girdi. Aslında birçok yerde MeeGo’nun devamı olarak gösterilen TIZEN, içinde MeeGo’dan parçalar bulundurmasına rağmen yepyeni bir işletim sistemidir. TIZEN, tamamen HTML5 API’leri üzerine kurulmuştur. Native desteği ise (C/C++) 2.0 Mangolia sürümü ile gelmiştir. Açık kaynak kod ve HTML5 teknolojilerinin yaygınlaşmasına liderlik yapması beklenen TIZEN işletim sistemi uygulamalarında JQuery,CSS gibi araçlarda kullanabiliyor. Ayrıca HTML5 ve Javascript uygulamalarınızı rahatlıkla çalıştırabileceğiniz bir ortam söz konusudur . Bunların yanında, resmi olarak desteklendiği belirtilmese de, Python, Qt ve Java gibi çoğu açık kaynak tabanlı dillerde de uygulama yazılabileceği belirtiliyor. Geliştiriciler için TİZEN SDK‘nın Ubuntu, Windows, Mac OS X sürümleri bulunmaktadır. Bu arada TIZEN .rpm paket yöneticisini kullanmaktadır. Mobil platformlarda çalışması için tasarlandığından ARM işlemcilerinin çoğu ile uyumlu olarak çalışmaktadır.

2013-Ocak-4HTML5Linux Vakfı,Intel ve Samsung birlikte TIZEN platformunu geliştirdiğini duyduğum an aklıma gelen ilk soru “Uygulama ekosisteminde bu yeni işletim sistemi ne kadar başarılı olabilir?” oldu.Biraz düşününce sorunun cevabını buldum sanırım. Okuldaki uygulama derslerinin birinde çok değerli bir hocamızın bahsettiği röportaj aklıma geldi. Röportajda Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın yakın gelecekten bahsediyordu. Röportajın satır başlarının birinde “İnternet’e bağlanmayan cihaz kalmayacak” diyordu.  Yani işlemcisi olan her cihaz İnternet’e bağlanacak. Bu cümleden yola çıkarak, insanların ihtiyaçları da göz önüne alındığında cebinde ayrı, akıllı televizyonda ayrı, arabada ayrı işletim sistemi kullanmak yerine tüm bunların ortak konuşabileceği bir alan oluşturulmalıdır. Yani sorumun cevabı burada kısaca ortaya çıkıyor “Web tabanlı işletim sistemi (TIZEN) ile bu mümkün”.  O halde geriye yapılması gereken tek bir şey kalıyor. Cebinize çok güçlü bir Web Browser koysak, işletim sisteminin tamamı HTML5 API’lerı üzerine kurulu olsa tüm cihazlarda uygulanabilecek bir standart ile bu zamana kadar ki en güçlü platformlar arası sistemi oluşturmuş olabilirsiniz.Uygulamalar mı? Web’ deki her şey bir mobil uygulama zaten 😀

200px-Tizen_screenshot_en_original

Buradan HTML5 üzerine ciddi yatırımlar yapan ve bir eğitim sırasında ürünlerini görme imkanım olan Sencha firmasının hem iOS hem de Android üzerinde HTML5 ile yazılmış Facebook uygulamalarının, bu platformların yerel uygulamalarıyla karşılaştırılması var. HTML5 ile uğraşıldığında çok daha iyi performanslar elde edileceği ortada. Üstelik sizin sisteminizin tamamen HTML5 API’ları üzerine kurulduğunu düşünürseniz (TIZEN) bu uygulamalardan alınabilecek verimi tahmin edebilirsiniz.

Resmi Site

Resmi Türkiye Topluluğu

TIZEN Derneği

About TIZEN (İngilizce)

Sistemin tüm kaynak kodlarına ve ilgili dökümanlara buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynakça:

ODTÜ Bilgisayar Topluluğu Elektronik Dergisi (e-bergi)

Vikipedia (Tizen)

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Tavsiye : Karl Olsberg | Sistem

335026_2

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlere, henüz bitirmesem de okumaktan müthiş zevk aldığım bir kitabı tanıtacağım. Kitabımızın adı SİSTEM sloganı ise Öğreniyor, Büyüyor, Öldürüyor. Orjinal adı Das-System olan kitabın yazarı ise Karl OLSBERG‘dir.

olsberg_karl_2007_0553

Karl Olsberg, 1960’ta doğdu. Münster’de işletme öğrenimi gördü. Bir yandan da çeşitli bilgisayar programlama dilleri(C++) öğrendi ve bilgisayar oyunları yazdı. Yapay zekâ uygulamaları üzerine doktora yaptı. Biri multimedya, biri yazılım alanında olmak üzere, iki şirket kurarak iş hayatında başarı kazandı. Halen Hamburg’da yaşayan Olsberg, kurumsal danışman olarak çalışıyor. Buna ek olarakta yazarlık yapıyor.

Yazarımızı tanıttıktan sonra şimdi gelin birazda kitabımızın içeriğine bakalım. Gerilim türündeki kitabımızın kitap arkası yazısı şu şekildedir.

Adı: Pandora
Türü: Yeni nesil bilgisayar virüsü
Özellikleri: Öğreniyor, büyüyor, öldürüyor
Hissedarlarına yapacağı sunumda, kurucusu olduğu yazılım şirketinin geliştirdiği ve Google’la rekabet edebilecek arama motorunu tanıtan Marc, yarattığı yapay zekânın yalnızca birkaç küçük kusuru olduğunu sanıyordu. Yazılımın hazırlanmasında çalışan iki programcının esrarengiz ölümünden sonra, virüsün dünyadaki internet ağına hızla yayıldığı ve ulaştığı her yerde korkunç bir kaos ve yıkım yarattığı anlaşıldığında, işlemediği iki cinayetin zanlısı olarak aranmaya başlamıştı bile. Eski çalışanı Lisa ile birlikte bu yapay zekanın üstesinden gelip dünyayı kurtaracak bir antivirüs programı yazmak için ölümüne bir savaşa giriştiler. Ama daha hiçbir şey görmemişlerdi…
 
Bilgisayarlarının, açıp kapadıkları basit makineler olduğunu düşünenler! Düğmeye basmadan önce bir kez daha düşünün!
Okuduğum ilk yapay zeka kitabı olan bu müthiş eseri , özellikle bilgisayar dünyasında olanlar çok daha farklı bir şekilde okuyacaktır eminim. Yazılım ve database dilleri, hacker’lar, cracker’lar, yani ne ararsanız var . Ayrıca şunu itiraf etmeliyim ki bu kitabı okumaya başladığımdan beri bilgisayarıma daha nazik davranıyor ve açarken 2-3 defa düşünüyorum. :) Kitapta iki bilgisayar programcısının oluşturduğu Pandora isimli yazılım,yaşamak adına onu yok etmeye çalışan bütün insanları öldürüyor.Kitabı okudukça ölen kişi sayısı artacak belli. :) Gerilimden hoşlanan herkese bu kitabı şiddetle tavsiye ederim

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Ubuntu 12.04’e Vlc-Player ve Youtube Downloader Nasıl Kurulur?

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle Ubuntu 12.04’e vlc-player ve youtube downloader nasıl kurulur onu anlatacağım.İlk olarak vlc kurulumu ile başlayalım.

VLC-PLAYER

1)    sudo add-apt-repository ppa:videolan/stable-daily

Vlc deposunu eklemek için yukarıdaki komutu giriyoruz.

2)    sudo apt-get update

Paket listemizi güncellemek için bu komutu kullanıyoruz.

3)    sudo apt-get install vlc

Son olarak yükleme komutuyla vlc-player’ı bilgisayarımıza kuruyoruz.

Ardından terminalde komut satırına vlc yazarak programımızı çalıştırıyoruz.

YOUTUBE DOWNLOADER

**MİRO

Miro, youtube dahil olmak üzere çeşitli sitelerden video indirmek için gerçekten harika bir araçtır. IDM benzeri bir görevi olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat bu program IDM’ye oranla daha çok video indirmeye yöneliktir. Tek bir komut satırıyla kurulabilir.

sudo apt-get install miro

**YOUTUBE DL

Bu program ise youtube ve benzeri birkaç siteden video indirmek için kullanılan komut satırı programıdır.

1)    sudo apt-get install youtube-dl

Yükleme komutuyla youtube dl’yi bilgisayarımıza kuruyoruz.

2)    youtube-dl   Video URL

“Video URL”  kısmına video linkimizi yapıştırarak indirme işlemimizi gerçekleştiriyoruz.

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Ubuntu 12.04’e Google Chrome nasıl kurulur?

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle başlıktan da anlaşılacağı gibi Ubuntu 12.04’e Google Chrome nasıl kurulur onu anlatacağım. Benim kullanacağım yöntemde Google’un resmi deposundan Chrome’u bilgisayarımıza kurduracağız.

1.Adım : Kurulum anahtarımızı giriyoruz.

wget -q -O - https://dl-ssl.google.com/linux/linux_signing_key.pub | sudo apt-key add -

2.Adım: Chrome depolarına ulaşmak ve bilgisayarımıza Chromu eklemek için bu komutu kullanıyoruz.

sudo sh -c 'echo "deb http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main" >> /etc/apt/sources.list.d/google.list'

3.Adım : Şimdi paket listelerimizi güncelliyoruz.

sudo apt-get update

4. Adım : Son olarakta yükleme komutunu girerek Google Chrome’u bilgisayarımıza kuruyoruz.

sudo apt-get install google-chrome-stable

google_chrome_ubuntu_12_04

Daha sonra ister şekildeki gibi ister terminal üzerinden Google Chrome’u çalıştırabiliriz.

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Terminal Üzerinden Github’ta Oluşturulan Depoya Kodlar Nasıl Yüklenir?

Merhaba Arkadaşlar

Bu yazımda sizlerle Ubuntu 12.04’te terminal üzerinden Github’ta oluşturulan Repository yani depoya gedit programı kullanılarak düzenlenen .c uzantılı dosya nasıl eklenir onu anlatacağım.

1)  İlk olarak Github’ta bir Repository oluşturuyoruz.

NOT: Oluşturduğumuz repository’nin linkini kullanacağımız için kopyalamayı unutmayalım.

repo

2)  Ardından ‘cd’ komutlarıyla .c uzantılı dosyamızın bulunduğu dizine geliyoruz.

3)     git init

Bu komutla gerekli git dosyalarını kuruyoruz.

4)     touch README

cd komutlarıyla geldiğimiz dizinde README adında bir dosya oluşturur.

5)     git add dosyaadı.c 

Kodlarımızın yer aldığı .c uzantılı dosyamızı depoya ekliyoruz.

6)     git add README 

README adındaki dosyamızı depomuza ekliyoruz.

7)     git commit -m ‘firstcommit’

“firstcommit” kısmına mesajımızı ekleyerek dosyalarımızı kaydediyoruz.

8)     git remote add origin repository linki

Depomuzda bir kök oluşturuyoruz

NOT: Linkte depo adresinden sonra .git yazmayı unutmayalım.

9)     git push -u origin master 

Github’a sizin hareketlerinizi kaydetmek üzere gönderir.

NOT: Bu komuttan sonra sizden Github kullanıcı adı ve şifreniz istenebilir.

Kendinize iyi bakın.

Esenlikle kalın.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.